De start

8 februari 2023

Nou daar gaan we dan. Op Schiphol uitgezwaaid door mijn ouders en mijn lieve vriendinnen kwamen ook nog als verassing. Op naar Curaçao!!

mdm schilphol

Ik zit hier nu net een week en deze eerste week is niet helemaal vlekkeloos verlopen:

Ik kreeg onze auto eerst niet weggereden. Dit was even goed zoeken naar het aangrijpingspunt van de koppeling die dus ergens anders lag dan in mama’s auto. Na vaak proberen en een hele chagrijnige Lonneke is dit uiteindelijk wel gelukt gelukkig. Wel even wennen aan het chaotische verkeer en de slechte wegen. Vervolgens heeft mijn vriendin Rosa besloten naar huis te willen. Dit betekent dat ik de minor opeens in mijn eentje moet gaan doen, niet helemaal waar ik op had gerekend. Nadat we haar vlucht hadden omgezet, werden beide onze vluchten geannuleerd. Weer naar het TUI kantoor dus. Als het goed is, wordt mijn vlucht geregeld. Vervolgens voelde ik mij niet zo lekker en na een korte nacht ging ik maar even mijn temperatuur meten en bleek ik koorts te hebben. Even rustig aan doen dus. Dat is gelukkig wel weggezakt en momenteel ben ik alleen nog erg verkouden. Gelukkig zit er sinds een week een nieuwe club onder in het huis naast ons, waardoor je tot 3 uur wordt wakker gehouden door de muziek. Ook doet de wifi in het huis het niet voor alle nieuwe mensen. Ik hoop dat dit snel wordt geregeld, want dat is wel lastig met mijn onderzoek. Toen we later even boodschappen wilden doen, kwamen we erachter dat we een lekke band hadden. Gelukkig doen die Antillianen niet zo aan haasten, dus dat werd lekker wachten tot de man die ons kwam helpen kwam. Bij het inruilen van mijn reserveband heb ik overigens ook 1,5 uur moeten wachten. In die langzame vibe moet ik nog een beetje komen.

lekke band

Nou genoeg Hollands geklaag. Het is hier verder ook mooi hoor. Elke dag ongeveer 28 graden met veel wolken en wind, wat het heel lekker maakt. Ik woon in een erg schattig straatje en mijn kamer is best wel ruim. We hebben een huiskat: Miep. Zij zat 2 weken geleden vast in een motorklep en huisgenoten hebben haar gered. We voeren haar en nu is het de huiskat- of kitten. Verder rijd ik in een ROZE!!! auto. Zeker de mooiste van de straat. Ook heb ik een sportschool school gevonden. Dat is lekker zweten zonder airco, wel een mooi uitzicht op cactussen. Deze week is er introweek en ik kijk met name uit naar komend weekend. Dan is JOY (een festival die je ook in Nederland hebt) en Fuik xxl, een heel groot feest waar iedereen erg lovend over spreekt.

Voor nu is het nog even wennen en mijn draai vinden hier, maar ik denk dat ik hier een hele leuke tijd kan gaan hebben!

bordmambo

miep

Ik snap niet zo veel van deze blog en hoe je foto's kan verplaatsen. Dus dan maar zo.

1. Reislogger:
    8 februari 2023
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Anjo:
    9 februari 2023
    Ik zie tekst en foto’s, helemaal goed dus!!!
    Leuk hoor dit!
  3. Monique:
    10 februari 2023
    Wat een start zeg… pittig. Zet em op Lonneke!